Tartozom egy hétvégi beszámolóval, de rájöttem, hogy még sosem írtam az etetésről, pedig ha valaki ideiglenes befogadó akar lenni, akkor ezzel kapcsolatban biztosan rengeteg kérdés merül fel benne.  Úgyhogy előbb ez, aztán ha lesz időm jön a hétvége is. 

Ha egy mentett kutya érkezik a családba, akkor a leggyakoribb probléma az, hogy alultáplált, de legalábbis nem jól. Ha nem is vészesen sovány, a mentett kutyák többsége hasmenéssel küzd, akár egészségügyi okokból, akár a stressztől, a hirtelen megváltozott életmódtól is. 

Elsőre én is elkövettem, és szerintem mindenki elköveti a klasszikus hibát, hogy szegény kutya sanyarú sorsú, ne adj isten még sovány is, hadd egyen valami finomat. Hermione csontsoványan került hozzám húsvét előtt, persze az egész család osztogatta a sonkát, szalonnát kolbászt dugiban az asztal alatt. Olyan hasmenés lett a vége, amiből másfél hónapig tartott kikúrálni. Nem szabad elkezdeni szeretetből etetni hirtelen, mert sokat árthatunk vele. 

Ezért eleinte én nagyrészt rizzsel etetem az új kutyát, és napról napra fokozatosan növelem a közé kevert fehérje mennyiségét. Ha nagy a baj, tehát nagyon sovány, vagy nagyon megy a hasa, akkor óvatosan sovány húsokat szoktam elkezdeni a rizshez keverni, ha nincs túl nagy baj, akkor mehet a száraztáp is közé.

Az első néhány napban jutalomfalatnak is valamilyen száraz szárnyas húst szoktam használni, vagy száraztápot.  

Két dolog nálam mindig van itthon: Bolus tabletta, illetve valamilyen probiotikum. A probiotikumot alapból adom a rizses mixhez, Bolust csak akkor, ha néhány nap rizs és probio után sem akar elmúlni a hasmenés. 

Ha nem vészesen sovány a kutya, akkor eleinte a kajája nagyobbik részét kézből kapja, klikk után, akkor ha ügyesen viselkedik. Ezzel a módszerrel néhány nap alatt a legtöbb kutya megtanul szépen sétálni, ülni, visszajönni hozzám, nem félni dolgoktól. 

Fontos, hogy a kaja szabályt a legelső percben felállítom és nem csinálok ügyet a két kutya együtt etetéséből sem. Szeretem mihamarabb kiprovokálni a balhét, ha jönnie kell, és gyorsan pontot tenni a végére. 1-1,5 méter távolságot szoktam tartani a két tál között, és napról napra tolom egymáshoz közelebb. Szeretek odáig eljutni, hogy a két kutya teljesen egymás mellett eszik, hogy senkinek eszébe se jusson a kaját bevédeni. Hamar elkezdek provokálni tányérba nyúlkálással, tányérelvevéssel is. Fontos, hogy ne finomkodjunk, hanem mihamarabb tegyük helyre az ilyen kérdéseket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ideiglenesotthon.blog.hu/api/trackback/id/tr264849744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása